ADC Psychologia Biznesu

Oferta
Szkolenia/Pion handlowy

Budowanie mostów, czyli dialog z klientem

Celem szkolenia jest rozwijanie i doskonalenie umiejętności budowania satysfakcjonujących relacji z klientami. Sprzedaż to zawsze rozmowa, kontakt, zrozumienie - po prostu dialog. Szkolenie „DIALOG Z KLIENTEM” umożliwia poznanie psychologicznych mechanizmów mających ogromne znaczenie dla kształtowania trwałych i satysfakcjonujących kontaktów z klientami, co jest korzystne zarówno dla uczestników zajęć, jak i dla ich przyszłych klientów.  

Program szkolenia

1. Sztuka dialogu.

  • Umiejętność porozumiewania się w relacjach z klientem.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna.
  • Wiarygodność - kształtowanie emocjonalności wypowiedzi.

2. Empatia, czyli jak „wejść w skórę klienta”:

  • Typologia zachowań klienta.
  • Rozpoznawanie i nazywanie emocji klienta.
  • Emocjonalne uwarunkowania reklamacji i trudnych rozmów handlowych.

3. Wywieranie wpływu -  jak zjednać sobie przychylność klienta 

  • zasady formułowania przekonywującej argumentacji:
  • Sposoby redukcji nieufności klienta.
  • Motywacja jako wyznacznik budowania przekazu perswazyjnego.
  • Narzędzia wywierania wpływu.

4. Wywieranie wpływu - zasady formułowania przekonywującej argumentacji:

  • Budowanie struktury wypowiedzi i dbanie o przejrzystość argumentów.
  • Reguły racjonalnego ustępowania.
  • Motywacja jako wyznacznik budowania przekazu perswazyjnego.
  • Narzędzia wywierania wpływu. 

5. Psychologiczne aspekty wyznaczające zachowania klientów:  

  • Hierarchia wartości. 
  • Motywacja.
  • Cechy osobowościowe. 
  • Rola emocji w procesie sprzedaży. 

6. Fazy relacji z klientem:

  • nawiązanie kontaktu z klientem:  
  •  
    • jak wzbudzić i utrzymać zaufanie klienta?
    • jak wykorzystać efekt pierwszego wrażenia?
  • diagnoza potrzeb klienta: 
    • rozpoznanie potrzeb i motywów zakupu klienta,
    • umiejętne zadawanie pytań,
    • stosowanie technik aktywnego słuchania.
  • prezentacja oferty:
    • − prezentacja jako odpowiedź na potrzeby i preferencje klienta,
    • zamiana cech oferty na korzyści dla klienta, 
    • posługiwanie się materiałami reklamowymi i folderami,
    • wykorzystywanie referencji i budowanie marki.
  • radzenie sobie z wątpliwościami klientów: 
    • wątpliwości klienta jako oznaka zainteresowania ofertą, 
    • metody wyjaśniania obiekcji,
    • podjęcie decyzji o zakupie.

 

 

 

Ta strona używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności i dowiedz się, do czego są używane. Sprawdź, jak wyłączyć Pliki Cookies

AKCEPTUJĘ