Sonar
"Sonar personalny"
SONAR – urządzenie używające fal dźwiękowych do nawigacji, określania pozycji, śledzenia oraz klasyfikacji ruchomych i nieruchomych przeszkód (obiektów znajdujących się na powierzchni, w powietrzu, bądź zanurzonych).
Sonar jest szczególnie pożyteczny podczas poszukiwania przeszkód podwodnych. Za pomocą tego urządzenia można określić pozycję i specyfikę przeszkody m. in. jej wymiary i lokalizację.
„SONAR PERSONALNY” to kompleksowa procedura pozwalająca na określenie możliwych przeszkód, zagrożeń i nieoptymalności menedżera będących ograniczeniem jego rozwoju zawodowego i osobistego. Jest komplementarna wobec systemu ocen okresowych realizowanych w firmie.
- „SONAR PERSONALNY” jest metodą zbierania i analizy informacji o pracowniku dotyczących jego kompetencji, cech osobowościowych i postaw otrzymywanych
z wielu różnych źródeł.
- To narzędzie służące do udzielania pracownikom konstruktywnej informacji zwrotnej na temat ich umiejętności, stylu pracy, postaw i predyspozycji.
- Jak pokazuje praktyka, dzięki metodzie „SONAR PERSONALNY” otrzymujemy bardziej obiektywne i specyficzne informacje dotyczące umiejętności cech i postaw pracowników, niż np. w przypadku klasycznej oceny (przełożony - podwładny), czy oceny 3600.
ETAPY REALIZACJI
- Opracowanie koncepcji i procedury - wybór „gorących” kompetencji wyznaczających efektywność danego stanowiska pracy.
- Opracowanie kwestionariuszy (różne wersje dla poszczególnych grup współpracowników).
- Wybór grupy oceniającej.
- Przeprowadzenie spotkań informacyjno - szkoleniowych dla uczestników programu (wszystkich osób wypełniających kwestionariusz).
- Przeprowadzenie procedury, zebranie wyników, opracowanie raportu.
- Przeprowadzenie testów i kwestionariuszy m. in. z zakresu psychologii biznesu, umiejętności interpersonalnych, inteligencji emocjonalnej itp.
- Sesja informacji zwrotnych - pomoc w określeniu deficytów i atutów ujawnionych w trakcie realizacji procedury.
- Zaplanowanie działań korekcyjnych i rozwojowych.
OBSZARY KOMPETENCJI MENEDŻERA BADANE W PROGRAMIE TO M. IN.:
- KOMUNIKACJA I UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE
- PODEJMOWANIE DECYZJI I INICJATYWA
- KIEROWANIE LUDŹMI - ORIENTACJA NA WSPÓŁPRACOWNIKACH
- RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
- UMIEJĘTNOŚĆ PRACY ZESPOŁOWEJ
- ADAPTACJA – ELASTYCZNOŚĆ FUNKCJONOWANIA
- UMIEJĘTNOŚĆ MOTYWOWANIA
- SPRAWNOŚĆ ZADANIOWA
- INNOWACYJNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ
- IDENTYFIKACJA Z FIRMĄ
- UMIEJĘTNOŚĆ KIEROWANIA ZMIANAMI