Szkolenia/Menedżerowie
Emocje w pracy - praca z emocjami
Trening antystresowy
Korzyści dla uczestników zajęć to m. in.:
- wypracowanie metod unikania, łagodzenia i radzenia sobie z napięciem emocjonalnym,
- zwiększenie umiejętności radzenia sobie z arogancją, krytyką, agresją,
- poznanie technik relaksacyjnych i konstruktywnych sposobów przeciwdziałania stresowi.
Program szkolenia
1. „Poszukiwanie stresu” - analiza kluczowych stresorów w pracy menedżera.
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji.
- Cechy i funkcje emocji.
- Natura stresu - psychofizjologia stresu.
- Skutki stresu krótkotrwałego i długotrwałego – konflikty, zmęczenie, syndrom wypalenia zawodowego.
2. „Zaklęte rewiry” – profilaktyka stresu. Jak łagodzić napięcia emocjonalne w relacjach zawodowych?
- Mechanizmy eskalacji konfliktów.
- Sposoby radzenia sobie z:
- arogancją,
- krytyką,
- agresją.
3. „Jak nauczyć się sztuki relaksu?” (przegląd technik relaksacyjnych).
- Ćwiczenia relaksacyjne za pomocą techniki Jacobsona.
- Ćwiczenia relaksacyjne za pomocą treningu autogennego Schulza.
- Wizualizacja.
- Ćwiczenia relaksacyjne za pomocą techniki Lazarusa.