Szkolenia/Menedżerowie
Motywacje
- psychologiczne mechanizmy motywowania i oceniania pracowników
Program szkolenia koncentruje się na praktycznych aspektach prowadzenia rozmowy oceniającej, poznaniu czynników wpływających na proces oceniania, w tym możliwych błędów, a także ćwiczeniu prowadzenia rozmów oceniających.
Program szkolenia
1. Psychologiczne aspekty motywowania pracowników.
- Pozafinansowe metody motywowania.
- Rozpoznawanie i eliminowanie czynników demotywujących w zespole.
- Metody, strategie realizacji ocen okresowych – atuty i deficyty.
- Typy osobowości członków zespołu i ich wpływ na jakość pracy.
2. Czynniki wpływające na proces oceniania.
- Uprzedzenia i stereotypy zwierzchników.
- Różne style formułowania ocen.
- Konflikty interpersonalne.
- Autorytet nadawcy komunikatu.
3. Psychologiczne pułapki oceniania.
- Efekt „aureoli”.
- Efekt „faworyta”.
- Efekt „etykietkowania”.
- Efekt „kozła ofiarnego”.
- „Toksyczna krytyka”.
4. Rola emocji w rozmowie oceniającej.
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji.
- Panowanie nad impulsami.
- Redukowanie napięcia emocjonalnego.
- Empatia, czyli jak „wejść w skórę ocenianego”.