ADC Psychologia Biznesu

Oferta
Szkolenia/Menedżerowie

Panta Rhei - zarządzanie zmianą

Celem strategicznym proponowanego programu szkoleniowego jest zmiana postaw pracowników wobec procesów związanych ze zmianami w firmie, zarówno na poziomie emocjonalnym, poznawczym, jak i behawioralnym, a także stworzenie klimatu sprzyjającego budowaniu kultury organizacyjnej promującej zmiany. Równorzędnym celem jest przygotowanie menedżerów do kierowania procesem zmian, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności komunikowania zmian oraz redukowania oporu i niechęci pracowników.

Korzyści dla uczestników zajęć to m. in.:

  • poznanie psychologicznych mechanizmów wprowadzania zmian,
  • umiejętność identyfikacji źródeł oporu wobec zmian, 
  • opanowanie skutecznych metod redukcji nieufności i lęku  pracowników związanego ze zmianą,
  • poznanie zasad i procedur komunikowania zmian i organizacji efektywnego obiegu informacji w zespole.


Program szkolenia
 

1. Przyczyny konieczności dokonywania zmian.

  • Znaczenie zmian dla rozwoju firmy.
  • Czym jest proces zarządzania zmianą?
  • Udział menedżerów w tworzeniu kultury organizacyjnej firmy.
  • Nastawienie pracowników wobec zmian – kolejne fazy.

2. Psychologiczne źródła oporu wobec procesu wprowadzania zmian.

  • Czynniki torpedujące zmiany - źródła oporu wobec zmian.
  • Sposoby redukcji lęku i nieufności pracowników związanych ze zmianą.
  • Emocjonalne aspekty procesu wprowadzania zmian.
  • Racjonalizacje i psychologiczne mechanizmy obronne. 

3. Umiejętności adaptacyjne - psychologia zmian indywidualnych. 

  • Oczekiwania pracowników wobec zmian.
  • Umiejętność dostosowywania się do nowych warunków pracy.
  • Elastyczność – umiejętność działania w zmiennych warunkach.
  • Samoocena –  inwentaryzacja własnych atutów i deficytów.
  • Sposoby budowania motywacji wewnętrznej do zmian osobistych. 

4. Wywieranie wpływu - rola lidera w procesie wprowadzania zmian.

  • Psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu.
  • Tworzenie i propagowanie wizji zmian.
  • Czynniki sprzyjające versus utrudniające wprowadzanie zmian.
  • Kreatywność - twórcze poszukiwanie rozwiązań problemów organizacyjnych.

5. Komunikacja jako narzędzie kierowania zmianą.

  • Zasady i procedury komunikowania zmian.
  • Informacja jako czynnik redukujący obawy przed zmianą.
  • Metody propagowania wizji zmian.
  • Organizacja efektywnego obiegu informacji w zespole.
  • Przeciwdziałanie „czarnemu PR” (m. in. plotkom, insynuacjom).

 

 

 

 

Ta strona używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności i dowiedz się, do czego są używane. Sprawdź, jak wyłączyć Pliki Cookies

AKCEPTUJĘ