Szkolenia/Menedżerowie
Trudne rozmowy
Współpraca z „toksycznymi ludźmi”, presja czasu, różnice osobowości, temperament, zły przepływ informacji to częste powody konfliktów w relacjach zawodowych. Zespoły różnią się nie tym, czy konflikty są ich udziałem, czy nie, ale tym, jak sobie z nimi radzą. Konflikt to pewnego rodzaju wyzwanie dla wszystkich członków zespołu,a szczególnie dla menedżerów.
Korzyści dla uczestników zajęć to m. in.:
- zwiększenie umiejętności współpracy z „trudnymi współpracownikami”,
- poznanie psychologicznych mechanizmów eskalacji konfliktów,
- możliwość wyćwiczenia sposobów rozpoznawania kłamstw,
- opanowanie metod radzenia sobie z presji psychologiczną i manipulacją.
Program szkolenia
1. Psychologiczne aspekty sytuacji konfliktowych:
- Konflikty - przyczyny i dynamika konfliktów interpersonalnych.
- Osobowość - typy, a przebieg konfliktów.
- Emocjonalne uwarunkowania „trudnych rozmów”.
2. Sposoby radzenia sobie z krytyką i agresją werbalną.
- „Toksyczna krytyka”.
- „Błędne koło konfliktu” - mechanizm eskalacji agresji.
- Uprzedzenia i stereotypy.
3. Psychologia kłamstwa.
- Dlaczego ludzie kłamią?
- Strategie kłamstw.
- Umiejętności rozpoznawania kłamstwa.
4. Manipulacje i „brudne chwyty” w relacjach zawodowych.
- Makiawelizm – osobowość skoncentrowana na manipulowaniu.
- Chwyty manipulacyjne najczęściej stosowane przez współpracowników.
- Sposoby radzenia sobie z próbami presji i manipulacji.
5. Psychologiczne aspekty procedury zwalniania pracowników.
- Kiedy informować?
- Jak reagować na reakcje emocjonalne pracownika?
- W jaki sposób odpowiadać na zastrzeżenia i trudne pytania?