Szkolenia/Menedżerowie
Zarządzanie sobą w czasie
Celem proponowanego programu szkoleniowego jest doskonalenie metod planowania i realizacji zadań zawodowych z uwzględnieniem wydajności i poziomu trudności tak, aby pracować w zgodzie z własnymi możliwościami. Będzie ono okazją do wypracowania metod unikania stresu i radzenia sobie z napięciem emocjonalnym wynikającym z presji zadań i codziennych obowiązków zawodowych. Proponowane szkolenie jest dobrą okazją do poznania narzędzi pomocnych w samoorganizacji i wzroście efektywności osobistej.
Korzyści ze szkolenia to, zwiększenie umiejętności m. in. w zakresie:
- diagnozy swoich mocnych i słabych strony wpływających na efektywne zarządzanie sobą w czasie,
- planowania zadań, z naciskiem na umiejętność szybkiego i skutecznego nadawania priorytetów,
- poznania metod usprawnienia działania własnego i współpracowników,
- opanowanie umiejętności identyfikowania i redukowania tzw. „złodziei czasu”.
Program szkolenia
1. Analiza stylu zarządzania sobą w czasie.
- Fotografia „typowego” dnia pracy.
- Mocne i słabe strony mojego stylu zarządzania czasem.
- Dziesięć przykazań zarządzania sobą w czasie.
- Reguły efektywnego zarządzania sobą w czasie.
2. Struktura dnia/tygodnia a skuteczność działania.
- Krzywa wydajności.
- Twój plan tygodnia – ćwiczenie tworzenia indywidualnych planów pracy.
- Czynności rutynowe – sposoby grupowania zadań.
- Zebrania – przysłowiowa kasa oszczędnościowa w kontekście zarządzania czasem.
3. Efektywna organizacja czasu pracy.
- Identyfikacja i eliminacja „złodziei czasu”.
- Podejmowanie decyzji:
- Krzywa zakłóceń dnia - „Efekt piły”
- Prokrastynacja – tendencja do odwlekanie, odsuwania zadań na jutro.
4. Matryca priorytetów Eisenhowera.
- „Zarządzanie kryzysami” - zadania pilne i ważne.
- „Zarządzanie samym sobą” - zadania ważne, ale niepilne.
- „Zarządzanie cudzymi priorytetami” - zadania pilne, ale nieważne.
- „Zarządzanie złodziejami czasu - zadania niepilne i nieważne.
5. Perspektywy postrzegania czasu - nieuświadomione nastawienie wobec czasu.
- Przeszłość - sposób, w jaki widzisz wczoraj przez okulary dnia dzisiejszego.
- Teraźniejszość - chwila na to wszystko, co jest prawdziwe.
- Przyszłość - jutro przez pryzmat dnia dzisiejszego.
- Optymalne wyniki limitujące efektywność menedżera